V bednách v poloprázdné hale v areálu boleslavské firmy Fiamm leží úhledně stočené dráty a kabely. Velké montážní desky, jakési „stavy“, podle kterých se kabely motají dohromady, mají návody vytištěné v ukrajinštině. V pondělí se tu opatrně rozběhla výroba kabelových svazků, které evropským automobilkám nyní kvůli ruské invazi na Ukrajinu zoufale chybí, protože většina dodavatelů těchto komponent sídlí právě tam. Kvůli přerušení výroby hlavního kabelu pro elektromobil Enyaq se už od začátku března musela pozastavit jeho výroba a montáž všech běžných modelů škodovky už více než měsíc jede v omezeném režimu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se