V bednách v poloprázdné hale v areálu boleslavské firmy Fiamm leží úhledně stočené dráty a kabely. Velké montážní desky, jakési „stavy“, podle kterých se kabely motají dohromady, mají návody vytištěné v ukrajinštině. V pondělí se tu opatrně rozběhla výroba kabelových svazků, které evropským automobilkám nyní kvůli ruské invazi na Ukrajinu zoufale chybí, protože většina dodavatelů těchto komponent sídlí právě tam. Kvůli přerušení výroby hlavního kabelu pro elektromobil Enyaq se už od začátku března musela pozastavit jeho výroba a montáž všech běžných modelů škodovky už více než měsíc jede v omezeném režimu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se