Závislost firem na informačních technologiích a připojení k internetu s sebou přináší nemalá rizika. Takřka žádný podnikatel není dost malý na to, aby se nemohl stát obětí kyberútoku. Útokům totiž zpravidla nepředcházejí detailní analýzy velikosti či bonity klienta, ale jde většinou o dílo náhody.

Chybná je i úvaha, že ohrožená data nejsou pro útočníky zajímavá, a tedy prodejná. Stačí, pokud mají cenu pro firmu, jejíž systém byl napaden. Častým požadavkem hackerů je v takovém případě výkupné za zašifrovaná nebo smazaná data. Škody se ale nepočítají jen v částkách výkupného, v oblasti ušlého zisku nebo v nákladech na následnou obnovu dat. Vysoké jsou zejména reputační ztráty.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se