Prakticky od finanční krize 2008 znaly internetové obchody jen prudký růst, který ještě nakopla koronavirová pandemie. Během ní byly kamenné prodejny zavřené a nákupy domácností se přesunuly na internet.

Letos ale e-shopy zažívají šok spojený s prudkým růstem inflace a válkou na Ukrajině. „Není nálada na to dělat si radost nakupováním,“  říká Milan Polák, šéf internetového obchodu s oblečením Zoot.

V prvním čtvrtletí se tržby e-shopů podle čerstvých dat Českého statistického úřadu propadly o 13,4 procenta. Naposledy zažily čtvrtletní propad během recese v roce 2009. V samotném letošním březnu tržby poklesly dokonce o rovných devatenáct procent.

Klíčovým důvodem je to, že se srovnává loňský začátek roku s letošním. V minulém roce totiž panovala nejtvrdší opatření, která kromě pár výjimek zavřela většinu kamenných prodejen. A po část března vláda zakázala i cestování mezi okresy. „Srovnává se nejlepší čtvrtletí v historii internetu se čtvrtletím, které je běžné,“ komentuje propad Jozef Janov, výkonný ředitel investiční skupiny Hartenberg Capital. Pod ni spadají internetové obchody Astratex, Sportobchod.cz, Fitness4u.cz nebo Ovečkárna.cz.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.