Počet cestujících v autobusové dopravě po dvouletém covidovém útlumu raketově roste. „Zadržovaná poptávka letos exploduje. Lidé se těší, že mohou zase cestovat,“ říká šéf české pobočky Flixbusu Pavel Prouza. Provozovatel zelených autobusů sice za první pololetí vypravil oproti stejnému období roku 2019 zhruba polovinu spojů, ovšem od dubna jdou čísla nahoru. „Léto bude stoprocentně rekordní. Oproti roku 2019 budeme dvoj-, možná trojnásobně výš,“ dodává Prouza a očekává roční tržby ve výši více než 500 milionů korun.
HN: Poslední dva roky byl Flixbus v Česku ve ztrátě. Letos už budete v zisku?
Ano. Nemohu komentovat konkrétní čísla, ale jsem v tomhle směru velmi výrazným optimistou. Vyplývá to z toho, že náš byznys je poměrně sezonní – máme tři vrcholy, o Velikonocích, o prázdninách a na Vánoce, a tyto body musí překonat zbytek roku. Podle toho se dá odhadnout výkon celého roku. U nás je křivka sezonnosti o něco vlídnější, protože máme stabilní vnitrostátní linky a navíc se nám vyplácí rozhodnutí udržet slevu pro seniory na 75 procentech, takže 25 procent doplácíme k vládní slevě z vlastní kapsy. Lidé k nám jdou v takovém množství, že má smysl to dělat.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.