Jedinou částí megalomanského vodního kanálu Dunaj–Odra–Labe, se kterou počítala i vláda Petra Fialy (ODS), je splavnění řeky Odry do Ostravy či Bohumína. Zbytek díla podporovaného předchozím kabinetem i prezidentem Milošem Zemanem vláda opustila, což oznámila už ve svém programovém prohlášení.
Ministerstvo dopravy ještě na jaře říkalo, že vybudování vodní cesty ze severu Moravy či Slezska do Polska a propojení až k Baltskému moři naléhavě potřebujeme. Zejména kvůli šanci přivážet na lodích z Polska zkapalněný plyn i běžné lodní kontejnery. Kanál má navíc Moravskoslezskému kraji přinést zaměstnanost s vyšší přidanou hodnotou, například v logistice či turistickém ruchu. Region postižený těžbou uhlí i těžkým průmyslem by měl zatraktivnit také průmysl navázaný na vodní dopravu, třeba strojírenství.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.