Jedinou částí megalomanského vodního kanálu Dunaj–Odra–Labe, se kterou počítala i vláda Petra Fialy (ODS), je splavnění řeky Odry do Ostravy či Bohumína. Zbytek díla podporovaného předchozím kabinetem i prezidentem Milošem Zemanem vláda opustila, což oznámila už ve svém programovém prohlášení.

Ministerstvo dopravy ještě na jaře říkalo, že vybudování vodní cesty ze severu Moravy či Slezska do Polska a propojení až k Baltskému moři naléhavě potřebujeme. Zejména kvůli šanci přivážet na lodích z Polska zkapalněný plyn i běžné lodní kontejnery. Kanál má navíc Moravskoslezskému kraji přinést zaměstnanost s vyšší přidanou hodnotou, například v logistice či turistickém ruchu. Region postižený těžbou uhlí i těžkým průmyslem by měl zatraktivnit také průmysl navázaný na vodní dopravu, třeba strojírenství.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.