Veřejná doprava ve velkých českých městech nekolabuje jen díky přesčasům řidičů a brigádníkům, často i v důchodovém věku. Jejich ochota v dopravních podnicích pracovat ale může brzy skončit, minimálně v Praze.

„Je nás opravdu málo, do tohoto zaměstnání jsem s tím ale nastupoval. Věděl jsem, že budu mít celou řadu přesčasů, že mi vedoucí budou psát během volna, jestli nemůžu vzít vypadlou směnu. Občas nám vypomáhají zaměstnanci z dílen, kteří vezmou některé směny,“ říká řidič autobusů u pražského dopravního podniku Jan Pospíšil. Ve firmě pracuje pět let.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.