Veřejná doprava ve velkých českých městech nekolabuje jen díky přesčasům řidičů a brigádníkům, často i v důchodovém věku. Jejich ochota v dopravních podnicích pracovat ale může brzy skončit, minimálně v Praze.
„Je nás opravdu málo, do tohoto zaměstnání jsem s tím ale nastupoval. Věděl jsem, že budu mít celou řadu přesčasů, že mi vedoucí budou psát během volna, jestli nemůžu vzít vypadlou směnu. Občas nám vypomáhají zaměstnanci z dílen, kteří vezmou některé směny,“ říká řidič autobusů u pražského dopravního podniku Jan Pospíšil. Ve firmě pracuje pět let.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.