Vyhlášené restaurace dostávají michelinské hvězdy už takřka století a od roku 1936 veřejnost i ví, jak ocenění číst. Jedna hvězda má označovat podnik, který je ve své kategorii velmi dobrý. Dvě hvězdy lákají turisty řídící se dle Michelinových map a bedekrů na kuchyni tak skvělou, že stojí i za zajížďku. A třetí hvězda má být důvodem pro speciální cestu motivovanou právě kulinářským zážitkem, kterého se solventnímu labužníkovi v cíli dostane. Je to zavedené označení a oceněným restauracím obvykle značně zvýší obrat.

Právě na to společnost Michelin sází, když požaduje poplatek za to, aby v dané zemi vůbec označení udělovala. Ovšem pozor, platit má stát, konkrétně agentura CzechTourism. A ta o tom zjevně uvažuje.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se