Vodík, vodík a zase vodík. Máloco rezonovalo na největším logistickém veletrhu světa Transport Logistic v Mnichově více než tento lehký plyn. Jen mírně nižší nadšení vyvolávala nákladní elektromobilita. Přednášky o bezemisní přepravě zboží byly narvané a stejný zájem vyvolávaly i „zelené“ kamiony jednotlivých vystavovatelů.

Jeden elektrokamion a jeden vodíkový kamion přivezla do Mnichova i logistická společnost Dachser. Ten vodíkový přijel doslova na poslední chvíli přímo z výroby, mezi dopravci jde o vysoce žádané zboží a i globální gigant typu Dachser musí na dodávky řadu měsíců čekat. „Výrobní kapacity pro bezemisní kamiony je třeba zvýšit,“ míní v rozhovoru pro HN šéf společnosti Burkhard Eling. Jím řízená společnost buduje v centrech měst bezemisní logistické zóny a na pobočkách testuje, zda síť vydrží dobíjení deseti e-kamionů najednou. Přesto podle něj potrvá ještě dvě desetiletí, než Dachser bude úplně bezemisní.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.