Vodík, vodík a zase vodík. Máloco rezonovalo na největším logistickém veletrhu světa Transport Logistic v Mnichově více než tento lehký plyn. Jen mírně nižší nadšení vyvolávala nákladní elektromobilita. Přednášky o bezemisní přepravě zboží byly narvané a stejný zájem vyvolávaly i „zelené“ kamiony jednotlivých vystavovatelů.
Jeden elektrokamion a jeden vodíkový kamion přivezla do Mnichova i logistická společnost Dachser. Ten vodíkový přijel doslova na poslední chvíli přímo z výroby, mezi dopravci jde o vysoce žádané zboží a i globální gigant typu Dachser musí na dodávky řadu měsíců čekat. „Výrobní kapacity pro bezemisní kamiony je třeba zvýšit,“ míní v rozhovoru pro HN šéf společnosti Burkhard Eling. Jím řízená společnost buduje v centrech měst bezemisní logistické zóny a na pobočkách testuje, zda síť vydrží dobíjení deseti e-kamionů najednou. Přesto podle něj potrvá ještě dvě desetiletí, než Dachser bude úplně bezemisní.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.