Na českých železnicích se už řadu let stále zvyšuje počet nehod a vyjetí vlaků na červenou. Staronový šéf Drážní inspekce Jan Kučera, který na konci července obhájil ve výběrovém řízení ministerstva dopravy svůj post, vede instituci, která vyšetřuje příčiny nehod a dává doporučení, jak bezpečnost tratí zlepšit, už od roku 2016. Uznává, že technické zabezpečení českých tratí je slabé a na řadě úseků je zodpovědnost jen na lidech. Zlepšení by mělo přinést větší rozšíření pokročilého elektronického systému ETCS, který vyžaduje Evropská unie, pro regionální tratě je ale příliš drahý. Kučera proto navrhuje některé tratě z evropského a celostátního systému vyjmout, prohlásit za pouze místní a vybavit je levnějším řešením.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.