Pondělní ranní srážku pendolina s posunovací lokomotivou v Bohumíně podle Drážní inspekce pravděpodobně zavinil rychlík, který vyjížděl směrem na Prahu a projel návěstidla na červenou. Nehoda, při níž zemřel strojvedoucí a pět lidí se zranilo, tak znovu poukázala na nedostatečné technické zabezpečení českých železnic. Kromě červeně svítícího světla strojvedoucímu v cestě nic nebránilo.

Spolehlivý systém, který by mohl selhání lidského faktoru a srážce vlaků zamezit, v Česku stále nemá velká část vlaků a hlavních koridorových tratí. Hlavní tahy se sice postupně vybavují evropským vyspělým zabezpečovacím systémem ETCS, například v Bohumíně už jím koleje Správa železnic osadila, zařízení ale často chybí uvnitř vlakových souprav. Minimální zabezpečení mají i regionální tratě. Výsledkem je, že letos už projela návěstí „Stůj“ více než stovka vlaků, vloni to za celý rok bylo přes 170 souprav.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se