Pondělní ranní srážku pendolina s posunovací lokomotivou v Bohumíně podle Drážní inspekce pravděpodobně zavinil rychlík, který vyjížděl směrem na Prahu a projel návěstidla na červenou. Nehoda, při níž zemřel strojvedoucí a pět lidí se zranilo, tak znovu poukázala na nedostatečné technické zabezpečení českých železnic. Kromě červeně svítícího světla strojvedoucímu v cestě nic nebránilo.
Spolehlivý systém, který by mohl selhání lidského faktoru a srážce vlaků zamezit, v Česku stále nemá velká část vlaků a hlavních koridorových tratí. Hlavní tahy se sice postupně vybavují evropským vyspělým zabezpečovacím systémem ETCS, například v Bohumíně už jím koleje Správa železnic osadila, zařízení ale často chybí uvnitř vlakových souprav. Minimální zabezpečení mají i regionální tratě. Výsledkem je, že letos už projela návěstí „Stůj“ více než stovka vlaků, vloni to za celý rok bylo přes 170 souprav.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.