Na univerzitě v americké Pensylvánii provedli letos v srpnu pokus. Místní studenti produktového designu dostali za úkol vypracovat byznysplán na službu nebo produkt. Stejný úkol výzkumníci zadali i nejnovější verzi konverzačního chatbota ChatGPT. Porotci soutěže pak byli podnikatelé, již se měli rozhodnout, který z nápadů by si odkoupili. A ze 40 návrhů, jež vyhodnotili jako nejlepší, bylo 35 od umělé inteligence (AI). Její nápady navíc byly nejen lepší, ale i levnější a vyprodukovala jich daleko více než studenti.
Umělá inteligence se tak ukázala nejen jako schopný rešeršista či konverzační bot, ale také kreativec, který umí vymyslet nové inovace. A vše za zlomek času i ceny. Podle nové analýzy poradenské společnosti RSM by v českých firmách mohly nástroje umělé inteligence zastat až 30 procent veškeré práce. Byť má polovina ze všech zdejších podniků technologické podmínky pro zavedení AI do provozu, jejich vedení s tím spíše váhá.
Co se dočtete dál
- K čemu všemu lze AI ve firmě využít?
- Proč některé firmy zatím AI využívají jen okrajově?
- Lze se nástupu AI vyhnout?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.