Na univerzitě v americké Pensylvánii provedli letos v srpnu pokus. Místní studenti produktového designu dostali za úkol vypracovat byznysplán na službu nebo produkt. Stejný úkol výzkumníci zadali i nejnovější verzi konverzačního chatbota ChatGPT. Porotci soutěže pak byli podnikatelé, již se měli rozhodnout, který z nápadů by si odkoupili. A ze 40 návrhů, jež vyhodnotili jako nejlepší, bylo 35 od umělé inteligence (AI). Její nápady navíc byly nejen lepší, ale i levnější a vyprodukovala jich daleko více než studenti.

Umělá inteligence se tak ukázala nejen jako schopný rešeršista či konverzační bot, ale také kreativec, který umí vymyslet nové inovace. A vše za zlomek času i ceny. Podle nové analýzy poradenské společnosti RSM by v českých firmách mohly nástroje umělé inteligence zastat až 30 procent veškeré práce. Byť má polovina ze všech zdejších podniků technologické podmínky pro zavedení AI do provozu, jejich vedení s tím spíše váhá.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • K čemu všemu lze AI ve firmě využít?
  • Proč některé firmy zatím AI využívají jen okrajově?
  • Lze se nástupu AI vyhnout?
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.