Ani nedostatek peněz, ani výkupy pozemků. Největší překážkou pro vznik nových silnic, dálnic nebo vysokorychlostních tratí se může v budoucnu stát nedostatek písku a kamene v Česku. Zásoby stavebního materiálu ubývají a hrozí tak, že se bude muset dovážet. Což se negativně projeví na ceně. Stát proto nyní chystá změnu zákonů, aby šlo snáz otvírat nové lomy.

Výhled do budoucna je nyní takový, že u 216 aktivních kamenolomů a u 155 pískoven, kde se dlouhodobě těží, do deseti let skončí 40 až 50 procent ložisek. Jeden lom přitom může využívat více ložisek.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se změní pravidla pro těžbu?
  • S čím se musí potýkat Ředitelství silnic a dálnic?
  • Vyřeší problém recyklace?
  • Které regiony jsou na tom nejhůře?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.