Šest zemí za deset dní. Rychle vyskočit z autobusu, vyfotit památky, zase nastoupit a jedeme dál. Způsob, jakým po léta cestovali čínští turisté po Evropě, se týkal i Česka. Byli zde krátkou dobu a místo toho, aby tu platili za služby, spíš nakupovali luxusní zboží v Pařížské ulici.

V roce 2013 ale česká centrála turistického ruchu CzechTourism otevřela své druhé zastoupení v Číně – v bohaté Šanghaji. V průběhu několika následujících let dokázala nalákat více turistů, kteří si Česko vychutnávali i jinak – pomaleji, originálněji a déle.

V čele pobočky tehdy stál František Reismüller, který teď má před sebou podobný úkol jako před deseti lety. Od začátku listopadu nový ředitel CzechTourismu a odborník na čínský cestovní trh chce do Česka opět nalákat lukrativní skupinu turistů, kteří kvůli pandemii do Evropy přestali jezdit.

Svůj úkol ale vnímá šířeji. „Chtěli bychom dosáhnout udržitelnosti, větší návštěvnosti regionů a prodloužení sezony,“ říká Reismüller v rozhovoru pro HN. Jako nový ředitel se taky chystá zlepšit sběr dat o zahraničních turistech, a to i díky širší spolupráci s českým byznysem. A v rámci debat o rozpočtu své instituce plánuje politikům častěji ukazovat, jak se každá investovaná koruna do CzechTourismu české ekonomice vrátí.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se