Snad každý se někdy dostane do situace, kdy potřebuje třeba nahlásit ztrátu osobního dokladu nebo naopak čeká na zprávu, že si může novou občanku vyzvednout. Vše už by mohlo jít vyřídit digitálně, jenomže na stránkách ministerstev nebo dalších úřadů se žadatel pouze dočte, že to stále nejde. Přitom většinou stačí už jen maličkost, například umístit na stránky odkaz, kde si občan požadavek vyřídí. Podobných úředních úkonů, které by už mohli lidé vyřizovat digitálně, jsou tisícovky. Vázne jen schopnost úřadů propojit danou službu s webovým formulářem. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kolik digitálních služeb už může být k dispozici?
  • Která ministerstva jsou největšími hříšníky digitalizace?
  • Proč přibývají digitální služby pomalu?
  • Jak to vidí podnikatelé?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.