Sázková společnost Chance se stala vítězem výběrového řízení na generální partnerství pro první a druhou fotbalovou ligu na pět nadcházejících sezon. Od ročníku 2024/25 bude vyplácet českému fotbalu každoročně částku, která přesáhne čtvrt miliardy korun, a stane se titulárním partnerem nejvyšší soutěže. Výsledek tendru oznámila Ligová fotbalová asociace (LFA) s poukazem, že Chance předložila nejvyšší nabídku. Jediným kritériem, které ve dvoukolovém výběrovém řízení rozhodovalo, byla cena.

„I druhé velké výběrové řízení této sezony musím označit za velice úspěšné a prostředky, které český profesionální fotbal pro další sezony získá, mě potěšily. Konečnou částku, která příjemně překvapila asi nejenom mě, vnímám jako potvrzení faktu, že spojení s českým profesionálním fotbalem je v současnosti velice atraktivní a prestižní záležitostí,“ řekl v tiskové zprávě předseda LFA Dušan Svoboda.

Fotbal má za sebou druhý úspěšný tendr během několika měsíců. V rámci prvního na vybraná audiovizuální práva pro domácí trh získal částku přesahující 430 milionů korun. Dohromady s tendrem na generální partnerství bude český profesionální fotbal od sezony 2024/25 pracovat s částkou blížící se 700 milionům korun. Navíc výběrová řízení na audiovizuální práva pro zahraniční trhy jsou ještě v procesu vyhodnocování.

„V nejbližší době nás směrem k další sezoně čeká ještě celá řada důležitých kroků včetně dotažení tendru na vybraná audiovizuální práva pro zahraniční trhy. Souběžně s tím se ale naplno koncentrujeme na úspěšné dokončení probíhajícího ročníku se současným generálním partnerem společností Fortuna,“ uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.

Do výběrového řízení se zapojilo hned několik vážných zájemců, kteří byli jak ze sázkařského sektoru, tak i mimo něj. Do druhého kola postoupili tři nejlepší, z nich nejvyšší nabídku dala právě sázková společnost Chance.

„Chápeme to jako ‚chanci‘ pro český fotbal i pro naši ‚druhou‘ sázkovku,“ řekl Petr Knybel, generální ředitel skupiny Tipsport, jejíž je Chance součástí. „Investicí chceme jednak podpořit kvalitu nejsázenějšího sportu, který má pořád obří potenciál k dalšímu růstu. A zároveň pomoci Chanci vytáhnout se na pozici dvojky na českém trhu,“ dodal.

„Vnímáme velký kus práce, kterou kluby v posledních letech odvedly, už jen to, jak dokázaly zvednout návštěvnost stadionů. S tak výraznou finanční injekcí se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i v oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že konkurenceschopnost českého fotbalu citelně posílí. Dáváme mu tak opravdu šanci,“ zdůraznil marketingový ředitel skupiny Tipsport Jan Čumpelík.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist