Kancelář finančního arbitra se v poslední době stala nadějí pro lidi s předraženými půjčkami, kteří se snaží s dluhy vypořádat a neskončit v exekuci. Úřad pomáhá spotřebitelům řešit spory s bankami, nebankovními firmami, makléři či pojišťovnami. V poslední době jsou to především spory o spotřebitelské úvěry. Loni jich bylo přes dva tisíce, letos to bude možná i dvakrát tolik.
Spory končí převážně smírem a ve prospěch lidí – věřitelé jim vrací poplatky a úroky. „V naprosté většině úvěrů poskytnutých především nebankovními poskytovateli zjistíme, že smlouva nebyla uzavřena platně, protože řádně neposoudili úvěruschopnost spotřebitele,“ vysvětluje v rozhovoru pro HN zástupce finančního arbitra Lukáš Vacek. Posuzovat, zda jsou úrok a poplatky nemorálně vysoké, tak už není potřeba, vrací se jen jistina.
Co se dočtete dál
- Zda se může spotřebitel obrátit na úřad finančního sám bez právníka.
- Jaká pokuta a co dalšího hrozí finančním institucím, které spor u arbitra prohrají.
- Jak dlouho se bude čekat na rozhodnutí arbitra,když letos zájem o jeho služby narostl na dvojnásobek.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.