Poprvé od svého vzniku v roce 2013 se česká investiční společnost Vigo Investments rozšiřuje na zahraniční trh. Skupina podnikatelů kolem Pavla Řeháka, bývalého šéfa České pojišťovny, se rozhodla jít se svojí značkou Direct na polský trh, kde hodlá investovat miliardy korun do tamní pojišťovny. Obchodní partneři přitom Řeháka a jeho kolegy již delší dobu směřovali spíše na Slovensko. Tento krok však čeští investoři zavrhli. Jednak kvůli tomu, že tamní trh je příliš malý, a pak z důvodu přílišného rizika.

„Nedávalo nám to smysl kvůli tamní politické situaci. Nestabilita a nepředvídatelnost jsou rizikový faktor. A nejsme zdaleka jediní, kdo takto uvažuje. Dokonce i firmy, které tam už působí, přemýšlejí, že se ze Slovenska stáhnou,“ říká v rozhovoru pro HN.

Kromě toho popsal i svou roli v dalších firmách spadajících pod Vigo, jako je Direct auto či Fidoo. A také s jakými ambicemi a vizemi vstupuje na polský trh, po jakých dalších zemích se dívá a do jaké velikosti chce skupina v Česku dorůst.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč Vigo vstupuje se značkou Direct zrovna na polský trh.
  • Jaké tam má ambice.
  • V čem konkrétně tam hodlá podnikat.
  • Kolik bude investice stát.
  • Jaké projekty skupina Direct má na českém trhu.
  • Jak se proměnila role šéfa skupiny Řeháka v čele jednotlivých firem.
  • Jak velká skupina aktuálně je a jak vyrostla za poslední roky.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.