Přes polovinu aut, která se v červenci prodala v Číně, tvořily poprvé elektromobily a plug‑in hybridy. Rekordní údaj kontrastuje s údaji ze západních zemí a ilustruje, jak moc je Čína v přijímání elektromobilů napřed, uvedla ve čtvrtek agentura Reuters. Celkem se ale na největším světovém trhu s automobily v červenci prodalo meziročně o 3,1 procenta vozů méně, uvedl Čínský svaz osobních automobilů (CPCA).

Prodej automobilů na alternativní pohon, v Číně označovaných zkratkou NEV (New Energy Vehicles), se minulý měsíc zvýšil proti stejnému období předchozího roku o 37 procent. Tvořil rekordních 50,7 procenta všech prodaných vozů.

Tempo růstu počtu prodaných aut označovaných NEV zrychlilo z červnového nárůstu o 28,6 procenta. Prodej čistě elektrických vozidel se v červenci zvýšil o 14,3 procenta, v červnu nárůst činil 9,9 procenta.

Celkový prodej automobilů na domácím trhu se ale snížil čtvrtý měsíc po sobě. Spotřebitelé v Číně méně utrácejí kvůli obavám z vleklé krize na trhu s nemovitostmi.

Nepříznivá situace na automobilovém trhu přiměla čínskou státní plánovací agenturu, aby koncem července oznámila, že zdvojnásobí dotace na nákup vozidel až na 20 000 jüanů (přes 64 000 korun) na jeden vůz. Opatření platí i zpětně od dubna, kdy se zaváděly původní dotace.

V Evropské unii se počet registrací bateriových elektromobilů podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) v červnu snížil o jedno procento. Jejich podíl na trhu klesl na 14,4 procenta. Data za červenec zatím nebyla zveřejněna.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist