Čínské elektromobily se v Evropě prodávají stále víc zkrátka proto, že jsou kvalitní a levné, tvrdí Peking. Odmítá přitom, že by za nárůstem prodejů značek jako BYD nebo Geely byla nedovolená státní podpora, jak zdůrazňuje Evropská komise. Ta kvůli tomu uvalila na dovozy elektromobilů z Číny vysoká dodatečná cla. A členské země Evropské unie mají na podzim rozhodnout, jestli zavedení těchto cel odsouhlasí.
Čísla o čínské produkci elektromobilů, ale také oceli, solárních panelů nebo baterií ukazují, že Čína pomocí řady opatření skutečně uměle udržuje obrovskou nadprodukci v řadě klíčových sektorů ekonomiky, jak si nyní stěžují například čeští oceláři. Vývoz této nadprodukce následně poškozuje výrobce v Evropě, Spojených státech nebo třeba v Chile a řadě dalších zemí.
Co se dočtete dál
- Jak vysoká je čínská nadprodukce a jak ohrožuje ostatní výrobce.
- Čím je způsobená.
- V kterých sektorech nejspíš nadprodukce zůstane.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist