Čínské elektromobily se v Evropě prodávají stále víc zkrátka proto, že jsou kvalitní a levné, tvrdí Peking. Odmítá přitom, že by za nárůstem prodejů značek jako BYD nebo Geely byla nedovolená státní podpora, jak zdůrazňuje Evropská komise. Ta kvůli tomu uvalila na dovozy elektromobilů z Číny vysoká dodatečná cla. A členské země Evropské unie mají na podzim rozhodnout, jestli zavedení těchto cel odsouhlasí.

Čísla o čínské produkci elektromobilů, ale také oceli, solárních panelů nebo baterií ukazují, že Čína pomocí řady opatření skutečně uměle udržuje obrovskou nadprodukci v řadě klíčových sektorů ekonomiky, jak si nyní stěžují například čeští oceláři. Vývoz této nadprodukce následně poškozuje výrobce v Evropě, Spojených státech nebo třeba v Chile a řadě dalších zemí.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak vysoká je čínská nadprodukce a jak ohrožuje ostatní výrobce.
  • Čím je způsobená.
  • V kterých sektorech nejspíš nadprodukce zůstane.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nahlédněte do zákulisí dění v Evropě a sledujte českou stopu v Bruselu. Odebírejte nejlepší newsletter v Česku věnovaný EU Ředitelé Evropy. Připravuje ho pro vás každý týden Ondřej Houska.