Ostudu českého státu, tedy nedokončenou dálnici D11 k hranicím s Polskem, měla podle loňského rozhodnutí silničářů vyřešit polská stavební firma Budimex. Právě ta původně vyhrála soutěž na dostavbu poslední části dálnice z české strany. Na té polské už je hotová rychlostní silnice S3.

Jenže konkurenti Budimexu a druzí v pořadí z tendru, česko-slovensko-maďarské sdružení MI Roads ze skupiny Metrostav, vítězství polské společnosti napadli u antimonopolního úřadu. A i když MI Roads nabídl cenu o 360 milionů vyšší, tak zakázku na dostavbu nakonec dostal. Proti tomu se naopak odvolal Budimex, ale jeho odvolání Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zamítl.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • V jakém stavu je stavba první polské jaderné elektrárny.
  • Co pro infrastrukturní stavby znamená změna vlády v Polsku.
  • Kde je největší problém evropského stavebnictví.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nahlédněte do zákulisí dění v Evropě a sledujte českou stopu v Bruselu. Odebírejte nejlepší newsletter v Česku věnovaný EU Ředitelé Evropy. Připravuje ho pro vás každý týden Ondřej Houska.