Ostudu českého státu, tedy nedokončenou dálnici D11 k hranicím s Polskem, měla podle loňského rozhodnutí silničářů vyřešit polská stavební firma Budimex. Právě ta původně vyhrála soutěž na dostavbu poslední části dálnice z české strany. Na té polské už je hotová rychlostní silnice S3.
Jenže konkurenti Budimexu a druzí v pořadí z tendru, česko-slovensko-maďarské sdružení MI Roads ze skupiny Metrostav, vítězství polské společnosti napadli u antimonopolního úřadu. A i když MI Roads nabídl cenu o 360 milionů vyšší, tak zakázku na dostavbu nakonec dostal. Proti tomu se naopak odvolal Budimex, ale jeho odvolání Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zamítl.
Co se dočtete dál
- V jakém stavu je stavba první polské jaderné elektrárny.
- Co pro infrastrukturní stavby znamená změna vlády v Polsku.
- Kde je největší problém evropského stavebnictví.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.