Tisíce malých firem zaměstnávají v Česku kolem 40 procent lidí, tedy mnohem více než ty největší a nejznámější značky. Zpravidla patří českým majitelům a mají také největší potenciál pro inovace i výrobky s vyšší přidanou hodnotou – tedy přesně to, po čem politici dlouhodobě volají. Přesto by podle loňského výzkumu Strive společnosti Mastercard mezi majiteli menších firem jen 21 procent z nich doporučilo podnikání ostatním jako zdroj obživy.
„O podnikatelích se hodně mluví, ale moc se nemluví s nimi. Měli jsme pocit, že tu chybí akce, kde by podnikatelé ocenili sami sebe,“ řekl HN Pavel Přikryl, ředitel byznysového hubu Opero. Ten stojí za akcí Velký týden malých firem, která začíná v pondělí 30. září. Při jejím pořádání se Opero spojilo se zmíněným Mastercardem. Určitou inspirací pro český „týden“ byly americké a britské marketingové kampaně Small Business Saturday, jež měly podpořit lokální podnikatele a živnostníky.
Co se dočtete dál
- Co je cílem akce Velkých týden malých firem.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.