Kromě notoricky známého „Nejsou lidi!“ zní z trhu práce stále silněji „Nechtějí se stresovat!“, „Chtějí mít hlavně pohodu“, „Musí být obskakováni“, nebo dokonce „Potřebují pleny, potřebují přebalit!“ Manažerští harcovníci nastupující generaci Z mnohdy nešetří. Je však tento generační střet nějak zásadně jiný, než jak je známe od mileniálů či ještě starších generací?

Z více různých průzkumů vyplývá, že pro absolventy a nejmladší zaměstnance není práce na prvním místě. Při zaměstnání je pro ně zásadní rovnováha s osobním životem. Kromě toho od zaměstnavatele očekávají, že kromě maximalizace zisku bude i usilovat o udržitelný a společensky odpovědný přístup ke svému podnikání.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Platí stereotyp, že je generace Z líná?
  • Jak ji motivovat?
  • Jak ve firmách udržet mladé zaměstnance?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.