Ve Spojených státech bude nově platit povinnost firem zajistit možnost zrušit internetové předplatné na jedno kliknutí. Pravidlo, které zavedla americká Federální obchodní komise (FTC), vejde v platnost přibližně za šest měsíců, uvedl server britské stanice BBC.

„Firmy příliš často nutí lidi překonávat nekonečné překážky, jen aby mohli zrušit předplatné,“ uvedla předsedkyně FTC Lina Khanová. Nové pravidlo podle ní ukončí „triky a pasti“ a ušetří Američanům čas a peníze.

Podle nových pravidel budou firmy, včetně maloobchodních prodejců nebo posiloven, povinny získat souhlas zákazníků před obnovením předplatného nebo než bezplatné zkušební verze změní na placené členství.

Nebude tak možné, aby firmy nutily klienty předplatné uzavřené prostřednictvím webu nebo aplikace rušit prostřednictvím chatbota nebo obchodníka. I v případě členství, které zákazníci podepsali osobně, budou muset firmy nabídnout možnost ukončit je telefonicky nebo online.

V loňském roce FTC v této souvislosti zahájila právní kroky proti internetovému obchodu Amazon. Žaloba firmu vinila, že klamala zákazníky, aby se přihlásili k předplatnému služby Amazon Prime, které se automaticky obnovovalo, a ztěžovala jeho zrušení. Z podobných důvodů komise podnikla právní kroky také proti softwarové společnosti Adobe.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist