Budějovický Budvar nyní rozjel rozsáhlou reklamní kampaň na důležitém britském trhu. Státní podnik se v ní chce odlišit od svého amerického arcirivala, značky Budweiser. S jejím vlastníkem vede dlouholeté známkoprávní spory po celém světě. Celá kampaň v Británii, která zobrazuje dvě konkurenční lahve, je tak zaměřená právě na původ piva z Českých Budějovic.

Lahev amerického piva je sice na billboardech a dalších materiálech „rozkostičkovaná“, znalci však snadno poznají světoznámou značku, která je součástí největší pivovarnické skupiny světa Anheuser-Busch InBev. Oba konkurenti přitom u svých nápojů používají názvy Budweiser či Bud.

„Born in the USA. Born in Budweis,“ zní tak například popisek pod lahvemi obou konkurentů na jednom z billboardů. Český pivovar britským spotřebitelům dává najevo, že právě český výrobek se vaří ve městě, od jehož názvu je odvozená samotná značka.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V čem spočívá nová kampaň Budvaru.
  • Proč je pro Budvar na zahraničních trzích důležité, že ho vlastní stát.
  • Jakou roli mají v kampani Michael Jordan či Julia Robertsová.
  • Proč by se mohla nová reklama Budvaru vymstít.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.