Digitalizace je trochu jako legendární paní Columbová – všichni o ní mluví, ale nikdo moc neví, jak skutečně vypadá. Logicky, je totiž podstatná pro budoucnost celé země a každý z nás si ji představuje jinak. Na jednom se ale shodneme: každé zpoždění hodně bolí. Hlavním cílem digitalizace je posouvat ekonomiku kupředu a zjednodušovat život všem – občanům, firmám i úřadům.

Úspěšné projekty digitalizace ukazují, že nejefektivnější cesta je spolupráce veřejného a soukromého sektoru. Příkladem je bankovní identita. Před jejím startem působily online služby státu jako dům bez dveří. Nyní jsou tyto dveře postavené a otevřené a díky nim dnes občané provádějí desítky milionů přihlášení k online službám.

Jde takový úspěch zopakovat?

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se digitalizace projevuje v každodenním životě Čechů?
  • Které úspěšné projekty mohou sloužit jako inspirace?
  • Jaké výzvy přináší implementace digitalizačních strategií?
  • Proč je důležitá spolupráce veřejného a soukromého sektoru?
  • Jak si vedou české firmy v oblasti digitalizace v porovnání s Evropou?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.