Správa železnic rozjíždí stavbu první tratě ze systému takzvaných rychlých spojení, tedy jakéhosi předstupně vysokorychlostních tratí. Vypsala tendr na stavbu části tratě z Brna do Přerova, na níž se počítá s rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. Jako limitní cenu stanovila 7,28 miliardy bez DPH.
Správa železnic také kolem trati zboří v podstatě všechny pozůstatky po původní trati, včetně nádraží. Bourání budov si objednává v posledních letech velmi často i na jiných místech v Česku, místo klasických nádraží teď staví malé, uniformnější objekty, od čehož si slibuje úsporu nákladů. Zároveň se snaží odstranit i veškeré zbylé pomocné stavby, které kolorit železnice dotvářely.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.