Na začátku byli vášnivý vytrvalostní běžec Nicolas Mermoud a jeho parťák Jean-Luc Diard, kteří dumali, jak seběhnout rychleji strmé alpské kopce. Nápad, jenž byl základem komerčního úspěchu, se zrodil ve francouzském Horním Savojsku, ve městě Annecy, se svým start-upem ale začínali v roce 2009 v Kalifornii. Jejich obuv značky Hoka, podle tehdejších příspěvků na sociálních sítích „směšně vysoká a neforemná“, se v USA poměrně záhy stala prodejním hitem. Zprvu mezi maratonci, pro které jsou užitné parametry obutí mnohem důležitější než vzhled, ale pak si ji oblíbili i další milovníci běžeckého sportu.
Co se dočtete dál
- Odkud pochází název Hoka.
- Jaké celebrity si značku oblíbily.
- Prodejní čísla značky Hoka.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.