V České Třebové se naplno rozjely práce na přestavbě železničního uzlu. Rozsahem zřejmě nemají v posledních letech obdobu, protáhnou se na šest let. Cestující je pocítí hlavně po roce 2028, kdy se začne opravovat samotná část pro osobní vlaky.

Název projektu zní vlastně banálně – modernizace nádraží. Česko jich zažilo už desítky, obzvlášť od vstupu do Evropské unie, kdy se otevřely možnosti čerpání strukturálních fondů. Jenže Česká Třebová je jiná. Reálným významem i vztahem, který tady lidé k železnicí mají.

A tak se může stát, že jindy distingovaný šéf Správy železnic Jiří Svoboda vodí ministra dopravy Martina Kupku (ODS) s nadšeným výrazem po nádraží a vypráví mu svoje vlastní vzpomínky, které odsud má. Na to, jak se tu pracuje s technologiemi z 50. let minulého století a jak jsou už poruchové. Tady mluví z vlastní zkušenosti, právě v České Třebové kdysi sloužil jako výpravčí.

Výlet do živoucího skanzenu přímo kolem klíčového koridoru může začít.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč jsou k udržení klíčové stanice potřeba i v roce 2025 páječky?
  • A jak rekonstrukce ovlivní to, co už má skoro památkovou hodnotu?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.