Vše začalo koncem loňského září, kdy indická celní správa v Dillí oznámila, že společnost Škoda Auto Volkswagen India Pvt na dovozním clu státu dluží 1,4 miliardy dolarů (v přepočtu přes 33 miliard korun). Celníci argumentují, že Volkswagen, za jehož veškerý byznys v Indii od podzimu 2018 odpovídá Škoda Auto, dovážel vozy VW, Škoda a Audi v rozebrané podobě a deklaroval je jako „individuální díly“. Na ně se vztahuje clo v rozsahu 5–15 procent, kdežto na dovoz kompletních montážních sad (CKD) je to 30–35 procent.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • V čem tkví jádro sporu mezi Škodou Auto a indickými celníky.
  • Co by pro Škodu Auto znamenalo, kdyby spor až o 33 miliard korun prohrála.
  • Které další světové automobilky měly v Indii problémy s dovozem svých výrobků a součástek
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.