Se začátkem jara na českých kolejích dál citelně ubylo nákladních vlaků. Nákladní divize Českých drah omezila řadu méně vytížených spojů – typicky jedou jen několikrát do týdne a jen pokud je víc zakázek. A už ví, kterých zaměstnanců se bude týkat avizovaná redukce 420 pracovních míst. Je mezi nimi i 144 strojvedoucích, tedy zhruba desetina stavu.

Redukce zapadá do celkové nálady evropských nákladních dopravců: na celém kontinentu klesla v roce 2023 železniční nákladní doprava o 4,9 procenta a několik národních dopravců je ve velmi vážných problémech. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč doprava tak prudce padá.
  • A jak přesně reaguje ČD Cargo.
  • Skončilo tím propouštění?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.