Otrokovický závod Continental Barum vyrobí ročně kolem dvaceti milionů pneumatik. Jeho nový šéf a jednatel Tomáš Belza má k výrobě blízko. V rámci německého koncernu Continental působí už přes dvacet let v různých výrobních rolích. Přestože bychom si mohli povídat přímo v tovární hale, po focení nás vede jinam – do kantýny. „Včera jsem držel půst, tak je dnešní oběd první jídlo po více než čtyřiadvaceti hodinách,“ říká nad miskou vietnamské polévky Pho Bo, kterou by v jídelně gumárenského závodu asi nikdo nečekal.
Jednodenní půst zařazuje pravidelně každý týden, obvykle v pondělí. „Je to moje forma restartu. Po víkendu, kdy člověk často trochu povolí, si tím nastavím disciplínu na celý týden. A navíc – pondělky bývají tak nabité, že by na jídlo stejně nezbyl čas. Takhle z toho dělám výhodu nejen pro svoje zdraví,“ uvádí Belza.
Práce má před sebou hodně. Vedení závodu s tržbami přes 70 miliard korun převzal teprve letos v únoru poté, co ho vedl Libor Láznička. Ten stál v čele firmy 18 let. Úkol Belza nemá lehký: poptávka po nových autech v Evropě oproti době před covidem výrazně klesla, na trh se valí nejen čínští prodejci vozů, ale i pneumatik. Odpovědnost má za více než pět tisíc zaměstnanců, i proto musí bojovat za dostatek zakázek v čím dál konkurenčnějším prostředí, aby udržel výrobu na současných číslech. Navíc musí řešit pro český automobilový průmysl nezvyklou starost – nabírání lidí.
Co se dočtete dál
- Jaké změny čekají Barum.
- Jak se řídí firma ve velkém koncernu.
- Budoucnost českého průmyslu.
- Problémy při shánění lidí do výroby.
- Kdy se vyplatí automatizace výroby.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.