Sehnat lokomotivu, která by mohla něco levně převézt po koridoru třeba na Moravu, začalo být v Česku složité. Od ledna na něj smějí jen stroje vybavené mobilní částí zabezpečovače ETCS. Se začátkem jara ale výrazně přibyla potřeba něco přepravit – stavební vlaky, vozidla na opravu i nostalgické soupravy.

České dráhy teď vypsaly tendr zhruba za 80 milionů korun, který situaci vystihuje: chtějí zabezpečovačem vybavit i pět dieselových lokomotiv vyrobených na konci 60. let.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Je dodávka ETCS vůbec reálná?
  • A proč se vůbec vyplatí dávat tolik peněz do strojů, kterým táhne na 60 let.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.