Zkušenost s pípnutím esemesky, jež stroze oznámí zrušení letu, má jen malé množství lidí. Pasažérů, kteří zažili dlouhé čekání na odlet nebo kvůli zpoždění navazující spoj propásli, je už ale mnohem víc. Hlavně v letní sezoně, kdy dovolenkové lety nebe nad Evropou úplně přetíží. Loni se podle organizace Eurocontrol zpozdilo téměř 13 procent letů. A není důvod čekat, že tomu letos bude jinak.

Odškodné za zpoždění nebo neuskutečněný let vinou letecké společnosti řeší od roku 2013 směrnice, která lidem u kratších letů do 3500 kilometrů umožňuje získat odškodné 250 eur (6200 korun). Pokud má letadlo aerolinky zpoždění delší než tři hodiny. Tento čas platí i pro dálkové lety, kde je odškodnění 600 eur, tedy necelých 15 tisíc korun.    

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se mění výše odškodnění za zpožděné lety.
  • Kdy má cestující nárok o kompenzaci požádat.
  • Jak vidí nová pravidla aerolinky a spotřebitelské organizace.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.