Obrovské náklady, které nepřinášejí žádnou konkurenční výhodu. I tak hodnotí železniční dopravci zabezpečovač ETCS po prvním půlroce plného provozu. Nákladní dopravci tvrdí, že kvůli tomu ztrácejí konkurenceschopnost vůči silniční dopravě, u osobních se zase začíná objevovat obava, jak vysoké náklady ještě strpí objednatelé.

Náklady na zavedení jednotného evropského zabezpečovače ETCS se jen v Česku do roku 2030 odhadují zhruba na 50 miliard korun.

Dopravci to řekli na debatě věnované zkušenostem s ETCS, kterou za účasti ministra dopravy Martina Kupky (ODS) uspořádali organizátoři největšího železničního veletrhu Rail Business Days v Ostravě. Evropský zabezpečovač ETCS je na několika českých koridorech povinný od ledna 2025.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Na kolik vyjde údržba ETCS.
  • A proč může české „šprtské“ zavádění ETCS jednou působit až absurdně.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se