Do základní školy nastejno, v první třídě už ale mají chlapci v matematice navrch. Takové výsledky přinesla nová francouzská studie. Podle vědců ale tato „genderová propast“ není nevyhnutelná. Jak vůbec vzniká a jak jí zabránit?

Autoři nové studie, kterou zveřejnil web Nature, pracovali s více než dvěma miliony francouzských dětí. Při nástupu do první třídy měli v matematice chlapci i dívky velmi podobné výsledky. Už po čtyřech měsících byl však u chlapců vidět výrazný náskok, který se v průběhu roku ještě zvětšoval. Podle odborníků není situace mimo Francii o moc jiná. „Z mé zkušenosti tyhle poznatky o matematice zpravidla platí dost univerzálně, přinejmenším ve vyspělých zemích Evropy,“ potvrzuje ekonom zabývající se vzděláváním Daniel Münich z institutu CERGE-EI.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.