Rostislav Hrbáček se už 18 let pohybuje v centru hodně mastného byznysu. V druhé generaci vede rodinnou společnost Avena, která ze závodu v Bzenci na Hodonínsku zásobuje restaurace, hospody a jídelny v Česku, Rakousku a na Slovensku potravinářským olejem.

Navzdory tomu, že za letošní rok očekává tržby ve výši až 1,7 miliardy korun, není veřejně příliš známá. A lze říct, že to platí i pro celé olejové odvětví. Zatímco máslo coby významný indikátor cenového vývoje je předmětem téměř denních debat, druhá potravinářská komodita z kategorie olejů a tuků zůstává trochu mimo pozornost. A to navzdory tomu, že málokdo se při každodenním stravování kuchyňským olejům vyhne a že trh s nimi prochází nepozorovaně překotným vývojem.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kolik domácnosti utratí ze kuchyňské oleje.
  • Jak se mění cena základní potraviny a obliba jednotlivých druhů.
  • Kdo jsou největší výrobci.
  • Co je to HOSO a proč je v olejovém průmyslu trendem.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.