Jaká je podle Aleše Poláka jedna z hlavních výhod operativního leasingu? Lidé se díky němu dostanou k lepšímu autu, než by si jinak mohli sami dovolit. A to i proto, že výše měsíční splátky neroste tolik jako samotná cena nového auta. Polák šéfuje českému zastoupení nadnárodní firmy Arval, která patří francouzské bance BNP Paribas. Arval se specializuje právě na operativní leasingy. A Polák v rozhovoru s HN říká, že trh ožil.
Dříve „operák“ v Česku využívaly hlavně firmy a živnostníci, nyní se na něj obrací ve velkém i soukromé osoby. Podle Poláka roste zájem retailu meziročně dvojnásobně. Výraznou roli v tom hrají i samotné automobilky, pro které je to jedna z nových cest, jak dostat svoje auta na silnice. Operativní leasing se od toho klasického liší tím, že se po konci splácení automobil vrací leasingové společnosti, jde tak o dlouhodobý pronájem vozu. „Automobilky prostřednictvím svých leasingových společností kopírují trend, který je v západní Evropě naprosto běžný. A vzít si auto na operativní leasing jako soukromá osoba je tam zcela normální,“ popisuje Polák s tím, že potenciál služby je v Česku obrovský.
Je na trhu s „operáky“ živěji, než bývalo dříve?
Co se dočtete dál
- Proč je na trhu tak živo.
- Dají se čekat další výhodné nabídky na operativní leasingy.
- Jak se trh změnil.
- Čím chce konkurovat Arval?
- Jak se posunulo vnímání elektromobility mezi firmami?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.