Německý autoprůmysl, pro který pracují také četní subdodavatelé dílů a součástek v Česku, je již delší dobu ve vážné situaci. Zvedla se vlna propouštění, výrobci revidují své plány směrem dolů. Globální trh s novými osobními a lehkými užitkovými auty přitom roste, ale Německu jako by ujížděl vlak. Tamní automobilky očekávají od spolkové vlády účinnou pomoc hlavně v tom, že Berlín přitlačí na Brusel, aby odložil zákaz prodeje nových osobních aut se spalovacím motorem, který má vstoupit v platnost od roku 2035.

A jasné podpory se jim nově dostalo od spolkového kancléře Friedricha Merze (CDU). Pro odklad zákazu se jednoznačně vyslovují i klíčoví čeští politici – jak z končící vlády, tak z tábora vítěze voleb.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.