CzechTrade rozšiřuje svoji síť
(AV)
Nabídka produktů a služeb České agentury na podporu obchodu pro rok 2000 zahrnuje čtyři základní okruhy činností: publikace pro exportéry, zejména marketingové informace a studie, služby pro vývozce v tuzemsku i v zahraničí podle individuálních požadavků firem, vzdělávací a konzultační služby, programy podpory exportu.
Program činnosti CzechTrade, příspěvkové organizace Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, na rok 2000 schválila počátkem měsíce Řídící rada. Vychází ze Strategie pro období 1999 - 2004, kterou přijala vláda, přičemž aktivity CzechTrade tvoří součást vládní proexportní politiky.
Vzhledem k potřebám vývozců zůstávají pro příští rok prioritní tyto směry činnosti:
rozvoj proexportních pracovišť CzechTrade v zahraničí i v tuzemsku,
ozšiřování informační základny pro exportéry, zejména pokud jde o Evropskou unii,
vzdělávání exportérů.
Do konce letošního roku otevírá agentura čtyři pracoviště v zahraničí (Polsko, Ukrajina, Francie a Chorvatsko). V roce 2000 se má počet zahraničních kanceláří zvýšit na patnáct. Jako první budou v příštím roce otevřena působiště v Číně, Egyptě a Španělsku. Uvažuje se také o Severní Americe, zemích Beneluxu, Německu, Itálii, Jugoslávii a Velké Británii. Teritoria se vybírají a rozsah činnosti se pro ně vymezuje v úzké koordinaci s resorty obchodu a zahraničí. Odborníci ve vybraných zemích se zaměřují na praktickou pomoc podnikům, vyhledávání obchodních partnerů a na zprostředkování cílených akvizic.
Ještě letos mají být ve spolupráci s okresními hospodářskými komorami zřízena pilotní informační místa CzechTrade ve čtyřech regionech, a to v Brně, Ostravě, Plzni a Šumperku. Napřesrok by se měl jejich počet dále rozšiřovat. Cílem je poskytnout podnikům ve spolupráci s regionálními institucemi veškeré služby přímo v regionech, sledovat jejich potřeby a vyhledávat potenciální vývozce.
Exportní vzdělávání se v příštím roce rozšíří o odborné jazykové kursy pro vývozce, o marketingové a manažerské vzdělávání v oblasti zahraničního obchodu.
Agentura CzechTrade je realizátorem programu Podpora exportu, který byl v rámci programů MPO na podporu malého a středního podnikání letos vyhlášen vůbec poprvé. Program umožňuje menším a středním firmám získat příspěvek ve výši 50 až 60 procent na jejich náklady spojené s marketingovým průzkumem v zahraničí, navázání nových obchodních kontaktů a na cizojazyčné prezentace a katalogy. Dosud se do něj zapojilo na 550 českých podniků, kterým byly poskytnuty dotace ve výši 25 miliónů korun.
Pro letošní rok bylo na tento podpůrný program vyčleněno 35 miliónů korun, v příštím roce bude pokračovat.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist



