Velký nákladní vůz, pro který stačí řidičský průkaz na osobní auto

Nissan Cabstar E - praktické auto na míru

* V kategorii lehkých užitkových automobilů s celkovou hmotností do 3,5 tuny patří Nissan Cabstar E mezi největší. Při 6,5 metru délky (podle druhu nástavby a rozvoru může být i kratší) nabízí ve skříňovém provedení až 16 m3 přepravního prostoru, při užitečné hmotnosti 1100 až 1500 kg. Pružný motor o výkonu 81 kW umožňuje nejen slušnou dynamiku jízdy, ale také rychlost až 125 km/h, což může být pro některé druhy přepravy přímo ideální kombinace.
V segmentu lehkých užitkových automobilů nebývají novinky tak časté, jako je obvyklé mezi osobními vozy. Únorové uvedení vozu Nissan Cabstar E na český trh po výstavní premiéře na loňském autosalónu v Paříži, patří proto mezi nejzajímavější domácí předjarní novinky v tomto sortimentu.
Vůz, který se montuje nedaleko Madridu, je určen pro přepravu většího objemu lehkého zboží na menší a střední vzdálenosti. Díky solidní rychlosti se s ním dá pohodlně jezdit i na delší vzdálenosti, neboť jeho celkové uspořádání a kvalita vybavení kabiny dovolují značné pohodlí při jeho řízení.
Svou koncepcí vychází vstříc i našim předpisům. Díky celkové hmotnosti 3500 kg odpovídá totiž skupině N1, pro kterou stačí obyčejný řidičský průkaz skupiny B pro řízení osobních automobilů.

Velká dodávka pro nejrůznější použití

Kompaktní stavba podvozku s poměrně krátkou, ale přesto pohodlně třímístnou a lehkou kabinou, umožňuje dobré využití zbytku zastavěné plochy pro valníkovou nebo skříňovou nástavbu. Sklopná kabina má také ve srovnání s předcházejícím typem Trade lepší aerodynamické tvarování.
Za pozornost stojí velké panoramatické čelní sklo, poskytující dobrý výhled před vozidlo. Podle použitého rozvoru a nástavby může uzavřená skříň dosáhnout velikost přepravního prostoru až 4,1 m délky, 2 m šířky a 2 m výšky. Výhodou je také poměrně nízko položená podlaha přepravního prostoru, což usnadňuje nakládání a skládání zboží.
Dvouplášťová skříňová nástavba námi testované verze byla navíc uvnitř vybavena praktickými lištami s otvory pro ukotvení rozpěrné příčky pro lepší zajištění přepravovaného nákladu.

Dynamický, dobře ovladatelný a úsporný

Ovládání této velké dodávky se prakticky neliší od osobního automobilu. Seřiditelná sedadla, nastavitelná poloha volantu, účinná soustava topení a větrání s možností doplnění o klimatizaci, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek a elektrické ovládání oken, to všechno jsou prvky pro pohodlnou jízdu. Vůz má samozřejmě účinný posilovač řízení, překvapivě velký rejd (poloměr otáčení je od 5,7 do 7 m, podle rozvoru a délky vozidla) vyžaduje jen malou sílu na ovládání spojky i brzd.
V hlukově dobře tlumené kabině se dá za jízdy bez problémů poslouchat rádio.

Pozor při couvání

Pro řidiče zvyklé na osobní vozy a menší dodávky je Cabstar E přece jen trochu větší automobil, zejména co do délky, což vyžaduje zvýšit pozornost nejen v zatáčkách, ale zejména při couvání a manévrování v menších prostorách.
V běžném smíšeném provozu má tento dynamický automobil průměrnou spotřebu okolo 12 litrů nafty na 100 km a na cestách mimo město se často spokojí i s méně než 10 litry/100 km.

Spolehlivá a trvanlivá technika

Pohon zadních kol obstarává velmi pružný a úsporný vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 2953 cm3 a výkonu 81 kW/3500 min-1 a točivém momentu 255 Nm, doplněný pětistupňovou převodovkou. Podle verze má Cabstar E buď diferenciál s omezenou svorností, nebo s uzávěrkou. Přední brzdy jsou kotoučové s vnitřní ventilací, zadní bubnové. Nízkoprofilové pneumatiky mají rozměr 195/70 R 15. Nádrž má objem 90 litrů. Také na lehké užitkové vozy Nissan se vztahují servisní a záruční intervaly známé u většiny japonských automobilů. Motory Cabstaru E mají servisní interval 20 000 km a záruka na vozy je 3 roky nebo do ujetí 100 000 km, resp. 6 let na prorezivění kabiny. Užitkové automobily Nissan se ze všech japonských značek těší v Evropě největší oblibě a také v České republice patří mezi poměrně rozšířené.
Nabídka nových vozů Cabstar E vybavených pro český trh motory 3.0/81 kW zahrnuje podvozky se třemi variantami rozvoru a s možností celkem padesáti různých druhů nástaveb.

Karel Beránek

TYP MOTOR CENA bez DPH
TL podvozek 2953 cm3/81 kW od 540 tisíc Kč
TL valník 2953 cm3/81 kW od 590 tisíc Kč
TL skříň 2953 cm3/81 kW od 640 tisíc Kč

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist