Volkswagen Polo 1.4 16V - malý nenápadný sportovec
* Temperamentní polo s šestnáctiventilovým zážehovým motorem 1.4 l ocení především sportovně založení řidiči, kterým malý volkswagen imponuje nejen pozoruhodným výkonem, ale také jistým chováním vozu při razantním způsobu jízdy.
Zatím poslední generace VW Polo vstoupila na trh v roce 1994 a díky tradiční spolehlivosti a široké nabídce karosářských variant (tří- a pětidvéřový hatchback, sedan Classic a kombi Variant) si udržuje přední pozice ve své třídě. Přispívají k tomu nadčasové tvary spíše konzervativně střižené karosérie a široký výběr zážehových a vznětových motorů s výkonem od 37 do 74 kW.
Polo s "vyladěnou" čtrnáctistovkou, kterou jsme měli k dispozici, stojí na vrcholu nabídky této modelové řady. Motor s největším výkonem 74 kW (100 l) se ochotně vytáčí v celém pásmu otáček, přičemž točivý moment vrcholí při 4400/min hodnotou 128 N.m. Mimořádnému temperamentu vděčí především čtyřventilové technice a nové hlavě válců. Vysokootáčkovému motoru - točí až 7000 min-1 - dokonale sekunduje krátce odstupňovaná převodovka s přesným řazením. Dynamice vozu je přizpůsobeno tužší vyladění podvozku, které nijak nesnižuje přiměřený komfort cestování i na dlouhé vzdálenosti. Pružný motor třídvéřového hatchbacku svádí k svižné jízdě, takže spotřeba testovaného pola se pohybovala až k hranici 10 litrů na 100 km.
Kompaktní polo překvapuje při skromné délce 371 cm relativně velkým vnitřním prostorem a samozřejmostí je vysoký standard aktivní i pasívní bezpečnosti. V základní výbavě verze 1,4/74 kW je posilovač řízení, ABS a výškově nastavitelná přední sedadla a volant. Zvláštní výbava testovaného vozu v metalické barvě zahrnovala mj. oba přední airbagy, sportovní sedadla, elektrické stahování předních oken a centrální zamykání. Základní cena 389 tisíc Kč se tak zvýšila o dalších 60 tisíc korun. Inu, radost z jízdy něco stojí.
Vlastimil Kovář
Volkswagen Polo 1.4 16V
Karosérie - pětimístná, třídvéřová
Motor - zážehový čtyřválec 16V
Zdvihový objem - 1390 cm3
Největší výkon - 74 kW (100 k)
Největší točivý moment
- 128 N.m./4400 min-1
Převodovka - přímo řazená pětistupňová
Vnější rozměry - 3714x1654x1419 mm
(d x š x v)
Objem zavazadlového prostoru - 245 l
Největší rychlost - 188 km/hod.
Zrychlení z 0 na 100 km/hod. - 10,5 s
Spotřeba dle normy EU 93/116
- mimo město 5,4 ,město 9,6,
kombinovaná 6,9 l/100 km
Cena - 389 245 Kč
Cena testovaného vozu - 451 466 Kč
Cena základního třídvéřového modelu (1.0 l/37 kW) - 261 700 Kč
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist