Volkswagen Polo 1.4 16V - malý nenápadný sportovec

* Temperamentní polo s šestnáctiventilovým zážehovým motorem 1.4 l ocení především sportovně založení řidiči, kterým malý volkswagen imponuje nejen pozoruhodným výkonem, ale také jistým chováním vozu při razantním způsobu jízdy.
Zatím poslední generace VW Polo vstoupila na trh v roce 1994 a díky tradiční spolehlivosti a široké nabídce karosářských variant (tří- a pětidvéřový hatchback, sedan Classic a kombi Variant) si udržuje přední pozice ve své třídě. Přispívají k tomu nadčasové tvary spíše konzervativně střižené karosérie a široký výběr zážehových a vznětových motorů s výkonem od 37 do 74 kW.
Polo s "vyladěnou" čtrnáctistovkou, kterou jsme měli k dispozici, stojí na vrcholu nabídky této modelové řady. Motor s největším výkonem 74 kW (100 l) se ochotně vytáčí v celém pásmu otáček, přičemž točivý moment vrcholí při 4400/min hodnotou 128 N.m. Mimořádnému temperamentu vděčí především čtyřventilové technice a nové hlavě válců. Vysokootáčkovému motoru - točí až 7000 min-1 - dokonale sekunduje krátce odstupňovaná převodovka s přesným řazením. Dynamice vozu je přizpůsobeno tužší vyladění podvozku, které nijak nesnižuje přiměřený komfort cestování i na dlouhé vzdálenosti. Pružný motor třídvéřového hatchbacku svádí k svižné jízdě, takže spotřeba testovaného pola se pohybovala až k hranici 10 litrů na 100 km.
Kompaktní polo překvapuje při skromné délce 371 cm relativně velkým vnitřním prostorem a samozřejmostí je vysoký standard aktivní i pasívní bezpečnosti. V základní výbavě verze 1,4/74 kW je posilovač řízení, ABS a výškově nastavitelná přední sedadla a volant. Zvláštní výbava testovaného vozu v metalické barvě zahrnovala mj. oba přední airbagy, sportovní sedadla, elektrické stahování předních oken a centrální zamykání. Základní cena 389 tisíc Kč se tak zvýšila o dalších 60 tisíc korun. Inu, radost z jízdy něco stojí.

Vlastimil Kovář
Volkswagen Polo 1.4 16V
Karosérie - pětimístná, třídvéřová
Motor - zážehový čtyřválec 16V
Zdvihový objem - 1390 cm3
Největší výkon - 74 kW (100 k)
Největší točivý moment
- 128 N.m./4400 min-1
Převodovka - přímo řazená pětistupňová
Vnější rozměry - 3714x1654x1419 mm
(d x š x v)
Objem zavazadlového prostoru - 245 l
Největší rychlost - 188 km/hod.
Zrychlení z 0 na 100 km/hod. - 10,5 s
Spotřeba dle normy EU 93/116
- mimo město 5,4 ,město 9,6,
kombinovaná 6,9 l/100 km
Cena - 389 245 Kč
Cena testovaného vozu - 451 466 Kč
Cena základního třídvéřového modelu (1.0 l/37 kW) - 261 700 Kč

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist