Vetropack mění firemní strukturu

Kyjov (ick)
Přední evropský výrobce obalového skla, švýcarský Vetropack Holding AG, se chce změnou firemní organizace přizpůsobit specifickým požadavkům místních trhů a zlepšit hospodářské výsledky. Od prvního dne příštího roku se tak dceřiná společnost skupiny, Vetropack Moravia Glass v Kyjově, stane sídlem jedné ze dvou vznikajících divizí. "Divize Východ se bude orientovat na trhy ve střední a východní Evropě a sjednotí naše podnikové aktivity s partnerskou sklárnou v Chorvatsku," řekl HN finanční ředitel kyjovské firmy Ota Horák s tím, že nová firemní organizace také urychlí rozhodovací procesy.
Švýcarská skupina vlastní šest výrobních sklářských závodů po celém starém kontinentu. Divize Východ bude zahrnovat dvě firmy, zbývající čtyři budou začleněny do divize Západ. Vetropack Holding patří mezi šest největších výrobců obalového skla v Evropě a jeho konsolidovaný obrat loni činil 397,7 miliónu švýcarských franků.
Vetropack Moravia Glass, který na svých sedmi linkách vyrobí ročně až 650 miliónů kusů skleněných obalů, letos za prvních šest měsíců prodal zboží za 870 miliónů Kč. "Do konce roku bychom chtěli dosáhnout tržeb ve výši 1,7 miliardy korun," doplnil finanční ředitel. Bez bližších podrobností uvedl, že firma by měla vykázat zisk. Téměř polovinu své produkce Vetropack Moravia Glass exportuje na východní i západní trhy. Mezi odběrateli tak kromě českých firem figurují společnosti z Polska, Maďarska, Švédska a Slovenska.
Podíl exportu na tržbách by se měl podle Horáka dále zvyšovat, protože český trh s obalovým sklem v současné době stagnuje. "Neprodáváme přímo konečnému spotřebiteli. Náš odbyt je tedy ovlivňován také výsledky a hlavně vývozními možnostmi našich odběratelů, kterými jsou převážně firmy z potravinářské a nápojářské oblasti," konstatoval Ota Horák. Výrazným negativním vlivem v loňském roce se stala ruská krize a výpadky dodávek českých firem na východní trhy. Významnou roli v České republice sehrává i nákupní politika velkých obchodních řetězců, které upřednostňují nevratné obaly. "S určitými potížemi se potýkají také pivovary, které poznamenal pokles vývozu lahvového piva do zahraničí," připomněl finanční ředitel kyjovského Vetropacku. Na českém trhu s obalovým sklem se kromě VMG pohybuje ještě společnost Avirunion, která má v zádech americký kapitál.
Počet zaměstnanců 700
Základní jmění 800 mil. Kč

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist