OBUVNICKÝ PRŮMYSL

BOPO Třebíč v loňském roce vyvezlo 70 procent své výroby


Šedesát procent objemu výroby vyvezla loni a. s. BOPO Třebíč do západní Evropy, deset procent její produkce směřovalo na východní trhy. Jen sedm procent obuvi však neslo značku Bopo, zbytek byl vyroben s logem zahraničních partnerů a dalších velkoodběratelů. V průběhu let 1993 a 1994 se výroba a odbytové toky ustálily, řekl ředitel společnosti Pavel Smažil. Na zahraničních trzích podle něj boty tohoto tradičního výrobce konkurují především dobrou kvalitou. V současné době podniku scházejí progresívní vynikající módní návrháři. Třebíčské BOPO se po rozdělení obuvnického koncernu Svit stalo jednou ze čtyř akciových společností BOPO. Dalšími jsou DAPO Znojmo, Botex Hrušovany (výrobce domácí a dětské textilní obuvi) a Trepon (výrobce ponožek). Podnik byl privatizován ve 2. vlně kupónové privatizace, v níž se prodalo 70 procent akcií, 20 procent - ve vlastnictví FNM - je určeno k přímému prodeji. Hodnota kmenového jmění činí 863 Kč, podnik zaměstnává 6100 lidí. Na domácí produkci obuvi se třebíčské BOPO podílí zhruba jednou čtvrtinou.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist