TEXTILNĺ PRŮMYSL

Otavan Třeboň bude prodávat formou shop in shop


[*] Firma nechce být vnímána jako pouhý výrobce pracovních oděvů

Posílit postavení vlastních obchodních značek na trhu formou "obchodů v obchodě", tzv. shop in shop, chce letos a. s. Otavan Třeboň, která se cílevědomě mění z klasické výrobní na moderní obchodně-výrobní firmu. Vedoucí marketingu Marta Pejchalová k tomu říká, že tato vyšší úroveň spolupráce mezi výrobcem a obchodem by se měla do života uvést už ve druhé polovině roku.

Společnost předpokládá, že takový "obchod v obchodě" nejprve nabídne u profesního oblečení firmám typu Raab Karcher Staviva či Mountfield. Cílem je mít asi pětadvacet takovýchto prodejních míst. Podle M. Pejchalové se zcela jasně ukazuje, že už i tuzemští zákazníci dávají přednost kvalitě před cenou a začínají kupovat značkové zboží. Společnost proto přišla s obchodními značkami Bene pro pánskou a Ottima pro dámskou konfekci a Otaprofi pro profesní a ochranné oděvy. Ředitel Lubomír Skála říká, že nová obchodní strategie založená na spojení názvu firmy s řadou nových obchodních značek byla nezbytnou podmínkou dalšího rozvoje Otavanu. Přestože profesní a ochranné oděvy se vloni na celkových tržbách firmy podílely šedesáti procenty, cílem je, aby Otavan již nebyl vnímán pouze jako výrobce pracovních oděvů, ale jako přední textilní společnost nabízející ucelenou kolekci pánské a dámské konfekce.

Společnost, která exportuje přes polovinu produkce, se snaží získat zpět i slovenský trh. Ředitel Skála říká, že vývoz na Slovensko firma téměř zastavila, neboť po zavedení dovozní přirážky a certifikátů se výrazně zhoršily obchodní podmínky. Navíc se rozpadla i celá obchodní slovenská síť, kterou je třeba nově budovat. Podle ředitele by firma nijak nepocítila, kdyby česko-slovenská celní unie, jejímž původním smyslem bylo zachovat a zvýšit obchodní výměnu, zanikla. "Nevadilo by nám to. Umíme-li obchodovat se západoevropskými státy, uměli bychom to i se Slovenskem," uvádí.

Otavan, který zaměstnává na 2300 osob, převážně žen, vykazuje základní jmění ve výši 313 108 tisíc korun. Firma byla odstátněna ve 2. vlně kupónové privatizace, kde nejvíce akcií, zhruba 43 procent, získaly investiční fondy. Otavan se skládá z osmi závodů a dvou provozoven rozmístěných především v jižních Čechách. Část své produkce vyrábí u zahraničních firem v Bělorusku a na Slovensku.

ZDENĚK ZUNTYCH

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist