POTRAVINÁŘSKÝ PRŮMYSL

Chio Bohemia připravuje další rozšíření výroby


[*] Podíl firmy na českém trhu činí zhruba šedesát procent

Rozšířit výrobu chipsů Bohemia v Choustníku u Tábora instalováním druhé výrobní linky, čímž by se zrušila i nepříliš populární třetí směna, je nejbližším podnikatelským záměrem a. s. Chio Bohemia Tábor, která je největším výrobcem bramborových lupínků v ČR, kde její podíl na trhu dosahuje zhruba 60 procent. O způsobu financování této investice má představenstvo společnosti rozhodnout do konce října. Podle místopředsedy představenstva Františka Syrového připadá v úvahu získání úvěru nebo navýšení základního jmění. K případnému kapitálovému vstupu do některé z dalších šesti tuzemských firem vyrábějících chipsy F. Syrový říká, že cílem Chio Bohemia není získat stoprocentní podíl na trhu. "O to nám nikdy nešlo a nepůjde," uvádí.

Chio Bohemia ročně vyrobí 5100 tun chipsů a zpracuje přes 20 tisíc tun brambor, které letos vykupuje v cenách od 4,50 do 5 Kč/kg od 65 dodavatelů. Systém spolupráce se zemědělskými prvovýrobci, převzatý od majoritního akcionáře, německého Conventu, označuje F. Syrový za osvědčený a všestranně výhodný. Zemědělcům Chio Bohemia dodává dovezené sadbové brambory, nabízí poradenský servis a při odpovídající kvalitě garantuje dohodnutou cenu.

Zatímco distribuci chipsů vyráběných pod značkou Bohemia a výlučně prodávanou v ČR zajišťuje jediná specializovaná společnost s r. o. ZEUS Tábor, chipsy značky Chio, jejichž výroba byla už rovněž v ČR zahájena, jsou prodejcům dodávány ze sedmi odbytových skladů.

Společnost Chio Bohemia vznikla 1. ledna 1992 z bývalého integračního sdružení Bohemia Chips. Majoritním akcionářem Chio Bohemia, jehož základní jmění činí 100 miliónů Kč, je německá společnost Convent z Kolína nad Rýnem, která je největším výrobcem bramborových lupínků v SRN. Společnost Chio Bohemia, která vloni při obratu 508 miliónů Kč vykázala čistý zisk zhruba 20 miliónů korun, zaměstnává 270 osob. Letošní obrat má vzrůst na více než 600 miliónů Kč a čistý zisk má být vyšší než vloni. Od roku 1993 firma v ČR proinvestovala přes 230 miliónů Kč především při výstavbě distribuční sítě, nové bramborárny, skladové a expediční haly a balení.

ZDENĚK ZUNTYCH

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist