AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL

AVIA Karoseria věří ve svoji univerzálnost


[*] Firma se podílí na autobusu pro městskou dopravu v Senegalu

Cílem akciové společnosti AVIA Karoseria, a. s., Brno, která vznikla v květnu roku 1992 privatizací jednoho ze závodů státního podniku AVIA Praha, je udržet si a dále rozvíjet dominantní postavení ve výrobě karosérií a nástaveb na nákladní automobily. I když nosným programem jsou stále karosářské práce pro automobily AVIA, je dnes společnost schopna vyrábět nástavby na všechny typy malých a středních užitkových vozů, domnívá se generální ředitel Jan Křivý.

Do roku 1991 se v Brně vyráběly téměř veškeré skříňové nástavby na vozy Avia (které vystřídaly dřívější automobily Praga V3S) a byla zde také značková opravna státního podniku. "S nástupem početné konkurence jsme přišli o monopol, ale právě díky univerzálnosti a šířce sortimentu jsme si udrželi dominantu. Přes dvacet procent produkce firmy AVIA projde naší společností," tvrdí J. Křivý. Kromě avií vyrábí společnost nástavby například na vozy Peugeot, Iveco, Nissan a další. Je také jedním z hlavních dovozců malých polských užitkových automobilů LUBLIN (obdoba Škody 1203), na které rovněž vyrábí vlastní nástavby. Kromě karosérií je v poslední době značná zájem o prodloužené kabiny pro sedm pasažérů, které jsou využívány u montážních vozidel.

V letošním roce založila AVIA Karoseria společný podnik s německou firmou Cargo Van na výrobu dílů pro sestavy karosérií. Podle generálního ředitele očekává společnost přínos společného podniku především v posílení exportu, protože "hotové karosérie nejsou typicky vývozní artikl". Pro vývoz jednotlivých panelů, které se kompletují až na místě podle přání zákazníka jsou podle něj také výhodnější exportní podmínky. Novinkou v sortimentu je také autobusová karosérie, která byla na podvozku AVIA vyrobena pro tendr v Senegalu. Tento autobus pro městskou dopravu prošel soutěží, byl homologován a v současné době se očekává podepsání kontraktu. Jak však zdůraznil J. Křivý, "společnost stále usiluje o získání větší nosné zakázky, která by byla doplněna dnes převažujícím individuálním prodejem". ALEŠ ŘIHÁČEK

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist