Jak lze též vyzrát na reklamace
Výrobce - třeba obuvi - zjistí, že se množí reklamace vad jeho zboží v obchodech. Co učiní? Prověří kvalitu materiálu, zvýší dohled nad jednotlivými operacemi, dá do pořádku technologii, zpřísní výstupní kontrolu. Ve vnitropodnikových mzdových předpisech zvýhodní kvalitní práci, nekvalitní postihne. A pokud na to nemá - tedy odbornost, dobrou techniku a technologii, přestane vadné boty vyrábět.
Existuje ovšem také jiné řešení. Vymyslel je Telecom ve věci jeho novinky - bezdrátových telefonů. Relativně promptně zařídí takové spojení tam, kde žadatelé na běžnou telefonní stanici marně čekají. Ukázalo se však - nedávný televizní pořad to uvedl - že tyhle "vzdušné" linky fungují dost nekvalitně.
A tady je ono objevné řešení Telecomu. Odborný pracovník této firmy potěšil diváky sdělením, že z původních čtyř opravářských čet zvýšili jejich počet na dvanáct. Takové opatření musí zákazníka skutečně rozradostnit. Výrobce špatných bot uklidní zákazníky oznámením, že rozšířil počet pracovníků reklamačního oddělení, že zřídil další dílnu, která bude reklamovanou obuv opravovat.
Nabízí se ovšem oznámení také jiného druhu: "Vážení zákazníci, s politováním sdělujeme, že jsme byli nuceni naše reklamační oddělení a opravářské dílny zrušit, neboť pro ně nemáme práci..." (vov)
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist