Pojem, který ani čas nezavál

* Na český trh se po dlouhých letech absence vrátila značka Alfa Romeo. Návrat jména, které každému pravověrnému motoristovi pohne osrdím, je příležitostí ke krátké vzpomínce na tradiční symbol...
Firma, která s přelomem tisíciletí bude slavit devadesát let své historie, je proslulá jak tradičním sportovním duchem svých vozů, tak i sympatickou tradicí, s níž jako jedna z mála lpí na své značce. V ní dominuje od počátku rudý kříž jako symbol milánské radnice a zelený had z erbu Viscontiů.
Již první model série A (na obrázku) se svými 24 koňmi v motoru představoval v roce 1911 nadprůměrný vůz; dával o sobě vědět i rychlostí 110 km/h. Tedy "kvaltem nesmírným", připomeneme-li, že tehdy ještě byly zcela v čerstvé paměti smyšlenky nepřátel pokroku varující před překročením stokilometrové rychlosti jako limitu, po kterém člověk zahyne.
A stejně jako tento typ i řada dalších představovala milníky v automobilové historii. Připomeňme např. modelovou řadu Giulia; stala se pro celou jednu generaci symbolem moderního automobilu se sportovním střihem. A bylo by možné vzpomenout i další jména znějící v sousedství ALFA ROMEO motoristickým fandům tónem rajským (třeba modely Giulietta či Spider).
Jako každá automobilka samozřejmě i tato značka si musela prožít léta slabá, ale zdá se, že ve svazku s koncernem FIAT (s nímž byla oddána v roce 1986) už zase má auta, s nimiž se může propracovat do čela spěchajícího automobilového pelotonu. Současnou dobrou modelovou politiku právě nyní korunovala modelem 156, o jehož kvalitách jsme se měli možnost přesvědčit; naše dojmy vám zprostředkujeme příště.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist