rozhovor

Gambrinus - pivo fotbalové ligy

Každý fotbalový klub v České republice hledá zajímavého sponzora a řada z nich ho našla v některém z mnoha našich pivovarů. Pokud jde o naši nejvyšší soutěž, tak například České Budějovice úzce spolupracují s Budvarem, Viktoria Plzeň s Plzeňským Prazdrojem, Baník Ostrava s Radegastem a Jablonec i Liberec s Vratislavickým pivovarem. Od začátku srpna se pak generálním sponzorem první fotbalové ligy stala akciová společnost Plzeňský Prazdroj, jmenovitě Gambrinus. A tak s ředitelem marketingového a strategického oddělení Martinem Ginzelem bylo o čem hovořit.

Co vás k tomuto kroku vedlo?

U vývozního piva Pilsner urquell jsme se soustředili na kontakt s golfem a tenisem. Pro gambrinus nám chyběl generální sponzoring, a tak jsme se rozhodli, že se pokusíme spojit nejprodávanější pivo s nejpopulárnějším sportem. Myslím si, že se nám to k oboustranné spokojenosti podařilo.

Jaký efekt od tohoto rozhodnutí čekáte?

Další zvýšení zájmu o gambrinus, a tedy i stoupající křivku jeho prodeje. Mimochodem od podepsání smlouvy, tedy od okamžiku, kdy se naše nejvyšší soutěž začala jmenovat Fotbalová Gambrinus liga, tak známost naší značky vzrostla o deset procentních bodů. S tímto záměrem jsme sice do fotbalu vstupovali, ale nečekal jsem, že se to podaří tak rychle. Překvapila mě i stabilní vysoká sledovanost televizního pořadu Minipenalta, která se každý týden pravidelně umísťuje kolem dvacátého místa. Pokud jde o partnerství s fotbalovým svazem a v návaznosti s marketingovou společností STES, tak je to jen začátek spolupráce. Určitě se nespokojíme jen s umístěním našeho loga na panelech za brankami a s připomenutím gambrinusu v názvu soutěže.

Co tedy v tomto směru chystáte?

Prodej piva značky Gambrinus chceme podpořit například využitím fotbalových osobností, log jednotlivých klubů, sběratelských soutěží a dalšími způsoby. Ostatně nabízí a zajišťuje nám to i smlouva a věřím, že tento obchod bude na solidní úrovni, přesně ve sportovním duchu fair play.

Nevadí vám, že některé kluby sponzorují konkurenční pivovary?

Nechceme a ani nemůžeme bránit vstupu lokálních sponzorů, od nichž plynou klubům do jejich pokladen nemalé prostředky. Jde jen o to, aby se reklama z jiných pivovarů objevila pouze na místech, která nemáme smluvně zajištěna od společnosti STES.

Podporujete také jiný sport než fotbal?

Ano, v minulosti to byla horská kola, a teď jsme se rozhodli pro triatlon. Je to nový olympijský sport, divácky atraktivní, a tudíž i z hlediska reklamy zajímavý.

Vraťme se však k fotbalu. Můžete prozradit částku, která od vás do tohoto sportu míří?

Přesnou sumu zveřejňovat nechceme a svým způsobem ji ani přesně nelze uvést. Její výše totiž závisí na dosažených výsledcích. Pokud bude bilance českého fotbalu uspokojující, tak se dočká i finanční injekce. V současné době se tato částka pohybuje kolem padesáti miliónů korun.

Chcete říci, že ve smlouvě nechybějí bonusy za úspěšné výsledky?

Jistě! Smlouva je uzavřena do roku 2000. V případě účasti našeho národního mužstva na mistrovství Evropy, které se v tomto roce koná, plynou z uzavřeného kontraktu fotbalovému svazu bonusové příplatky. Je to logické, protože v případě postupu se reklamní efekt zvyšuje. Jakýkoli úspěch českého fotbalu nepřímo ovlivní i popularitu značek Plzeňského Prazdroje.

Jde asi o historicky výjimečný kontrakt v domácím sportu. Jste si toho vědomi?

Samozřejmě, ale zase se tomu nelze moc divit. Jsme přece výjimečným pivovarem!

S čím jste už spokojeni a co je vaším cílem?

Tím, že liga má v oficiálním názvu Gambrinus, jsme dosáhli prvního potřebného kroku. Existuje tak každodenní komunikace prostřednictvím novin, rádia či televize. Jinak věřím, že za dva roky bude už každý občan naší republiky vědět, že Pilsner urquell a Gambrinus jsou piva z Plzně. A bude to právě díky našemu úzkému kontaktu s českým fotbalem.

Jaroslav Pešta

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist