Kyjovská sklárna VMG loni utržila 1,5 miliardy korun
Loňský prodej výrobce obalového skla, a. s. Vetropack Moravia Glass (VMG) Kyjov, dosáhl 1,51 miliardy korun, což je meziroční nárůst o 11,2 procenta. Firma si tak udržela vedoucí postavení na trhu obalového skla v ČR s podílem 50,4 procenta. Uvedla to mluvčí společnosti Naďa Dolejská. Prodej na tuzemském trhu podle ní klesl o 1,7 procenta. Projevil se tak dopad katastrofálních povodní, které u mnoha zákazníků VMG zastavily výrobu, poškodily výrobní zařízení a znehodnotily zásoby surovin, vysvětlila Dolejská. Export vzrostl o 30,5 procenta a dosáhl 464,3 miliónu korun proti bezmála 356 miliónům v roce 1996. Jeho podíl na celkovém obratu firmy byl 29,2 procenta. Největší loňskou investicí společnosti byla modernizace jedné ze dvou tavicích van včetně výrobních linek za více než půl miliardy korun. Díky ní vzrostl denní tavící výkon sklárny z 580 na 670 tun.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist